11 november 2011

Op een mooie dag in november

Op een mooie dag in november hing er een stralend blauwe hemel boven Leuven en warmde de zon onze tuin op tot 21 graden. We zetten de zandbak weer open en veegden de gele herfstbladeren van het terras. Het was beter, schoner en aangenamer dan menig zomerdag in de afgelopen maanden was geweest. Heerlijk!

Peuterjurk Van Katoen Peuterjurk Van Katoen
Peuterjurk Van Katoen

En daar hangt ook iets aan de haak? Iets paars? En ik hou nochtans niet van paars. Echt, wat zou dat zijn?
...
Yep, 't is wel degelijk paars. Toen ik deze stof op een beurs in Brussel tegen kwam, smolt mijn voornemen "ik koop niks want ik heb genoeg stof" als sneeuw voor de zon... zooooooooo mooi. Het komt uit de winkel van Il était une fois en dat is in feite een kleine Spoonflower. Je kan er dus je eigen print op stof laten drukken. Deze stof werd ontworpen door de vrouw achter de winkel. Het is geen computertekening maar een reeks van poesjes en bomen die met de hand werden geschilderd en dan in een grotere reeks geplaatst. Haar vader drukt de stoffen, een familiebedrijfje dus. Er is ook een blog.

Peuterjurk Van Katoen

Het is zonder meer het mooiste stofje in mijn kast en dat heb ik gebruikt voor het mooiste peuterjurkje in blogland. Het goede nieuws is dat je het patroon van de jurk nog steeds voor slechts 5 euro kunt bestellen in de webshop van Van Katoen. Het spijtige nieuws is dat het stofje best wel duur is. Ga maar eens kijken in de winkel... soms moet je gewoon je hart volgen, niet?

Het patroon van de grotere versie, tot maat 128, verschijnt zeer binnenkort
in de webshop.


Peuterjurk Van Katoen Peuterjurk Van Katoen
Piramide en hoog Knikkerzakje Piramide

Bijhorend tasje met deze handleiding en dan gewoon het bovenstuk wat hoger gemaakt. Piramidetasje volgens dit recept.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails