24 september 2011

pauli iS TOF

Pauli

Ik loop er sinds 2009 meer dan geregeld binnen, meneer Erasmus kan dat bevestigen. De 'Stoffenzaak van Leuven', aka 'Pauli', ligt in het verlengde van mijn naaitafel. Zes dagen op 7 geopend, van 9u00* tot 18u00-en-iets-later-als-het-nodig-is, fysiek bemand door nog twee originele Pauli's. De broers Pauli, vader Pauli, grootvader Pauli, overgrootvader, ... allemaal in de stoffenbranche. De huidige generatie zet de traditie 'degelijke kwaliteit voor de juiste prijs' met verve verder. Ik kom daar graag.
*zaterdag vanaf 10u00...
Pauli

De goudgele letters op de ramen verklappen al veel over het assortiment er achter. Geen Kokkas, Millers of Kaufmans, wel heel veel goede basics: katoen, linnen, tricot, wol, spons, ribflueel, ... strepen, effen, vichy, bolletjes, ... mijn stoffenkast is er grotendeels mee gevuld. Het zal dan wel geen toeval zijn dat ik voornamelijk met dat soort stoffen werk. Herinner je je deze foto nog? Ondertussen kan ik alle 25 vakken volledig opvullen en slechts een half vakje daarvan komt van grote ontwerpers. Ik hou van de combinatie basic/design en het design-element mag eerder subtiel zijn, zoals bij dit knikkerzakje of deze tas of deze babyboots. Of gewoon basic-met-iets-extra, bv. Stig z'n zomerbroeken, de Piekeboes of de kralentas voor oma.
.
die spons... ........................................of deze boordstof

PauliPauliPauliPauli
vader Pauli op de markt, zoals het er vroeger was want nu doen ze geen markten meer...
.
En nu wil je natuurlijk graag doorklikken naar de website. We zijn het online shoppen in blogland al zo gewend maar helaas, er bestaat geen Pauli-site, zelfs de e-mail is geen gangbaar communicatiemiddel. De service in Pauli gaat van hand tot hand. Je gaat er binnen, je mag alle stoffen aanraken, advies wordt met de glimlach gegeven, de prijzen zijn democratisch en een meter is altijd een meter-en-iets-meer. Een combinatie van al deze elementen leidt bij mij wel eens tot de uitspraak: "Oh, doe ook nog maar een halve meter van die... en die... en die... en die ook...".
.
PauliPauliPauliPauliPauli

Al die metertjes worden verpakt in bruin papier. Pauli en achteraf het boekencafé een beetje verderop, is dé perfecte combinatie. Niks ontspannender dan een frappiato in een malse zetel, dat pak open prutsen en 101 dingen verzinnen die ik 'ooit' wel eens zal maken. Of toch, daarna thuis komen en er gewoon aan beginnen, dat is 100% contentement. Zeker weten!

PauliPauliPauliPauli

Pauli Stoffen
Mechelsestraat 14, 3000 Leuven
016-22 70 74, pauli.fabrics@skynet.be
.
Pauli steunt Van Katoen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails